Mysigt och gott

Min underbara son är oftast som gladast, mysigast och goast när man är hemma själv med honom så har det även vart denna kväll. Vi laga smaskens mat, käka som tokar, sen blev det måla lite teckningar, dansa till musik och kika på bolibompa fredag. Nu ligger han och små snackar från sin säng men jag tror han somnar som en stock snart! Själv ska jag käka lite digestive med ost och sen kikar jag väll på idol eller nått!

dansa dansa:)

Kycklinggratäng

4 kycklingfiler, 1 tomat, en kruka basilika, 2 dl riven ost

Såsen: 2dl matlagningsgrädde, 2 dl cream fresh, 2 vitlöksklyftor,

1msk dijonsenap,  salt och peppar.

Stek kycklingfilérna så de får stekyta, blanda såsen, skiva en tomat i tunna skivor och hacka basilikan, lägg kycklingen i en form med tomatskivor och basilika ovanpå häll på såsen och toppa med osten. In i ugnen på 200grader i ca 35 minuter. Vi åt gratängen med ris och sallad, väldans gott!

Casper tyckte även han att detta va en toppenrätt, i morgon får vi se om det går hem hos Viktor också :)



Kommentarer
Postat av: Caroline

myspys :)) go han är lille Casper :)

2011-11-19 @ 08:54:01
Postat av: Caroline

Tack :D men herregud va mycket mer tid en renovering tar och pengar det slukar hahaha :P Saknar er också!! Hoppas alla 4 mår toppen ni verkar ha det så mysigt så =) Bamsekram på er!!

2011-11-20 @ 10:20:58
Postat av: Hans och Hennes

men vad gott de där såg ut!

Har du börjat få julkänslor än?

Hoppas du får en Underbar dag!

2011-11-25 @ 12:14:07
URL: http://hansochhennes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0