Tankar om förlossningen

Det närmar sig förlossning nu, 6 veckor kvar, 47dagar till beräknande förlossning. I bland slår det mig att jag snart ska få en till bebbe men det är så svårt att förstå och jag hinner knappt tänka på det.
Tänk att vi snart ska uppleva en till förlossning, det största som kan hända i ens liv, men även extremt smärtsamt. När jag tänker tillbaka på dagen då Casper kom, kommer jag mest ihåg de positiva, glädjen och lyckan men jag minns vilken ångest jag hade efteråt, ångesten över den hemska smärtan, den smärtan jag totalt glömde bort bara några dagar efter.

En drömförlossning nu börjar nog som Caspers, lite smått segt sådär, så jag hinner få med mig packning och Viktor hinner komma hem och att Casper får barnvakt. Vi åker in till förlossningen och jag är öppen 5-6 cm och jag hinner ta lite lustgas men det går tillräckligt snabbt för att jag ska slippa epiduralbedövning. Mardrömmen är om vattnet går när jag inte är hemma och att det sen sätter igång snabbt. Hur som helst är lillebror snart här och jag ser framemot att möta vårt lillhjärta:)


En precis nykläckt Casper, LYCKA!


Kommentarer
Postat av: Sandra, Colins mamma

Vad tiden går snabbt alltså jag tycker nyss du berättade att ni skulle ha en till. Avis på er som ska få en liten!

2012-02-28 @ 21:27:13
URL: http://sandrahupdate.blogg.se/
Postat av: emmy

åå, blev nervös nu när jag läste ditt inlägg :) haha, men ut lär han komma så det är bara att stå ut :D



Vi ska absolut hinna fika! Den här veckan är full med jobb men nästa vecka har jag 3 pass och sen är jag ledig i 2-3 veckor innan bf, så då borde vi väl kunna hitta åtminstone en lucka :) för då har jag många luckor :D

2012-02-29 @ 09:15:39
URL: http://emmylinen.wordpress.com
Postat av: Anna

Åh, längtar tills lillen är här :)



Jag vill med hinna ses snart! :) Gärna träffa dig också Emmy :)

2012-03-01 @ 16:22:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0